Presentació del procés de participació ciutadana del Pla de Mobilitat de Terrassa

  • 10/04/2014

La participació ciutadana es farà mitjançant diversos tallers de debat i una enquesta en línia oberta a tothom que estigui interessat.

 

Ahir a la tarda va tenir lloc la presentació del procés de participació ciutadana del Pla de Mobilitat de Terrassa 2015-2020. L’acte va començar amb la intervenció de Carme Labòria, tinenta d’alcalde de Planificació Urbanística i Territori, que va presentar l’acte.

Tal com va explicar Jordi Codina, responsable de Sostenibilitat Urbana i Territorial de l’empresa Lavola (que serà l’encarregada de dinamitzar el procés), la participació ciutadana es preveu en la fase de diagnosi del Pla de Mobilitat i en la fase propositiva. L’objectiu és recollir les opinions i propostes del conjunt de la ciutadania per aconseguir un pla consensuat i adaptat a les necessitats de la població. La fase inicial, que es portarà a terme durant els mesos d’abril i maig, consta de dues eines. D’una banda, una enquesta el línia, disponible a la pàgina en aquesta pàgina web, en la secció “participa” (http://plamobilitat.terrassa.cat/enquesta/) i, d’altra banda, una desena de tallers de debat (6 tallers als districtes, 2 a la Taula de Mobilitat i 2 més a centres educatius).

Durant l’acte Betina Verger, cap de planificació del Servei de Mobilitat de l’ajuntament, va presentar un balanç de la mobilitat a la ciutat des de 2003, quan es va aprovar el Pla de Mobilitat vigent. Els principals elements a destacar durant aquest període són: la transformació de la Rambla, l’ampliació de l’espai per a vianants en diversos punts de la ciutat (és el cas de l’av Barcelona, l’av. Glories Catalanes, carrer Provença, carretera de Rubí i passarel·les a l’avinguda del Vallès i al parc de Vallparadís), la creació de zones 30 i pacificació de la vialitat en alguns punts, el desenvolupament de nous carrils bici, la creació de l’oficina de mobilitat, la millora del servei de transport públic urbà (ampliació de les línies i freqüències i dels punts de parada)

Actualment, el Pla de Mobilitat 2015-2020 es troba a punt de finalitzar els treballs tècnics de redacció de l’anàlisi i la diagnosi, de la qual es van presentat els primers resultats de la mà de Xavier Abadia, coordinador general de l’estudi. Entre els aspectes presentats cal destacar que les dimensions de la ciutat i l’elevada compactació urbana  són favorables per promocionar els desplaçaments a peu o en bicicleta, en detriment del vehicle privat. L’anàlisi de les xarxes de vianants i bicicletes presenten algunes discontinuïtats i manca de cobertura d’algunes zones. Els principals usuaris del transport públic són gent que no té accés al transport públic (joves o nens, gent gran o gent sense carnet de conduir). La demanda d’aparcament residencial queda globalment coberta.

La redacció definitiva del Pla està prevista pel tercer trimestre de 2014, quan es farà una sessió de presentació de les propostes oberta al conjunt de la ciutadania.

 

Els comentaris estan tancats.